środa, 11 września 2013

Pancakes (amerykańskie nalesniki) z borówkami i truskawkami.

Raz na jakiś czas przychodzi mnie i mojej żonie ochota na obiad na słodko. Nie zdarza się to zbyt często, ale jak już się zdarzy, to nie ma zmiłuj, trzeba szybko coś wymyślić :-) Ostatnimi czasy miała miejsce taka akcja, ale problem był w tym, że zwykłe naleśniki trochę nam się przejadły, z plackami ziemniaczanymi za dużo roboty (brak chętnych do ścierania ziemniaków), a na racuchy nie było w domu drożdży. Wymyśliliśmy więc amerykańskie naleśniki, czyli pancakes - grube, puszyste i zawsze na ekranie w hollywoodzkich filmach wyglądają bardzo apetycznie. Bazę do ciasta wyszukałem czym prędzej w internecie (Kwestia Smaku) i oczywiście po swojemu lekko zmieniłem dodając do niego owoce sezonowe w postaci borówek (amerykańskich - a jakże:-) ) oraz truskawek.

wieża pancake'ów


 POTRZEBNE SKŁADNIKI:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 75 g masła
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • szczypta soli
  • spora garść borówek amerykańskich
  • spora garść truskawek 
  • odrobina oleju do smażenia
PRZYGOTOWANIE:

Przesianą ówcześnie mąkę przesiewamy, dodajemy do niej jajka, mleko, proszek do pieczenia i cukier puder. W garnku roztapiamy masło i dolewamy do ciasta. Wszystko dokładnie mieszamy, aby ładnie się połączyło, a następnie odstawiamy na 15-20 minut. Ciasto przygotowujemy "gładkie" - bez owoców, dopiero na patelni wciskamy je w przyszłego naleśnika. Możemy je natomiast przygotować - truskawki pokroić w ćwiartki lub ósemki, borówki dajemy oczywiście całe :) Ciasto wylewamy na dobrze rozgrzaną patelnię wysmarowaną odrobiną oleju do smażenia. Jak wspomniałem, w tym momencie wykładamy na pancake'a owoce. Temperatura spowoduje, że naleśnik urośnie i "wchłonie" truskawki i borówki.  Gdy pierwsza stronie ładnie się zrumieni, delikatnie przekładamy na drugą. Ja używałem dwóch szpatułek i  jakoś się to udawało :) Usmażone pancake'ki podajemy podobnie jak klasyczne naleśniki: z cukrem lub różnymi rodzajami dżemów.


Pancake po wylaniu ciasta na patelnie i "nadzianiu" go owocami.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...