środa, 13 lutego 2013

krem paprykowo-pomidorowy na ostro.

Przez ostatnie dni trzymał mnie przeklęty szczękościsk, dzięki mojej ukochanej, poziomo rosnącej dolnej ósemce. Po kilku dniach żywieniem się papkami, można sobie wyobrazić jak bardzo pragnąłem odmiany... Na szczęście moja ukochana przyrządziła mi genialny krem paprykowo-pomidorowy pikantnie doprawiony. Uratował mi życie a przynajmniej zdrowie psychicznie :-D

POTRZEBNE SKŁADNIKI
  •  2 czerwone papryki
  • 1 puszka pomidorów w zalewie
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1-2 szklanek wody
  • 1 łyżeczka masła
  • 1 łyżka oleju
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • pół łyżeczki bazylii
  • 1 łyżeczka oregano
  • 3 strączki suszonego chilli
  • pieprz
  • sól
PRZYGOTOWANIE
 W odpowiedni dużym garnku podsmażamy na oleju i odrobinie masła pokrojoną w prążki cebulę oraz drobno posiekany czosnek. Kiedy cebula będzie zeszklona dorzucamy paprykę pociętą w kostkę oraz pokruszone strąki chilli. Wszystko dusimy aż warzywa zmiękną. Doprawiamy ziołami i dolewamy puszkę pomidorów oraz koncentrat. Całość teraz gotujemy przez około 10 minut na wolnym ogniu. Po tym czasie blendujemy zawartość garnka na krem i dolewamy wody do gęstości takiej, jaką najbardziej lubimy (nie róbmy jednak z tego wodzianki ;-) ). Zupę warto jeszcze raz zagotować oraz doprawić pieprzem i solą do smaku.

Krem paprykowo-pomidorowy można oczywiście podawać z grzankami, w mojej niedyspozycji szczękowej natomiast wypróbowałem połączenie z kuskusem i był to wyśmienity wybór. 

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...